Uttrååååkad

Hallå
Jag har fett tråkigt så nu håller jag på med att lyssna igenom hela spotify topplistan. Här kommer ett tråkigt, långt inlägg om allt som hände den 18-21 juni, som ingen kommer orka läsa....


18 juni.
Första dagen på Eken cup. Eken är en handbolls cup på gräs, för alla som inte visste det.
kl 14:20 mötte vi shlmsPolisen if, vi förlorade matchen mot dom. :(
nästa match var kl 17:00, så mellan matcherna åt vi och gjorde diverse roliga grejor.
kl 17:00 mötte vi HK Ceres 2 och mot dom vann vi! :) Det regnade lite (mycket under ett tag) under den matchen, det var säkert därför vi vann. Jag fick inte in något mål, fast jag sköt flera gånger.
Vi spelade inte särskilt bara på någon av matcherna. Efter matcherna gick jag och köpte godis och chips.



19 juni.
Andra dagen på Eken cup.
kl 10:20 mötte vi GK söder, vi förlorade fast dom egentligen inte är bättre än oss. :(
nästa match var kl 11:00 mot Lillpite, från Piteå.
Den matchen började vi spela ordentligt, men vi förlorade med 8-6 tror jag.
I vårt gruppspel kom vi 4:a, Polisen kom 1:a. Vi gick vidare till B-slutspel medan 1:an och tvåan i gruppspelet kom till A-slutspelet.
Kl 16:30 (tror jag) Spelade vi match mot mammorna! Det var helkul!
Fast vi spelade inte så seriöst. Efter matchen grillade vi och och föräldrarna.
Jag åt korv och majs! Fick oxå ett Kycklingspett av Maja. Sen grillade hala laget marsmellows (stavning?). Mums! Jag åt så att jag blev illamående :-/
Efter det rullade jag och Astrid ner för en backe, det var kul jag hade inte gjort det på några år
Men jag blev ännu mer illamående...


20 juni.
Tredje dagen på Eken cup.
Första matchen på B-slutspelet var kl 12:20 (sextondels matchen). Vi mötte det finska laget Dicken och vann! Vi spelade jättebra allihopa. åttondelsmatchen  var kl 15:00 mot Spårvägen 1. Vi spöade dom! Vi har aldrig slagit dom tidigare, så vi blev ju extra glada då.
Det var den sista matchen på söndagen.
Jag skulle egentligen åkt hem till några kompisar och kollat på Brasilien matchen men eftersom det var match kl 9 på måndagen var jag tvungen att stanna hemma och lägga mig tidigt.



21 juni.
Fjärde dagen på Eken cup. På måndagen spelade bara de lag som kommit till kvartsfinalen och mer.
Kl 9:00 spelade vi kvartsfinal mot Huddinge HK. Vi spöade dom! Vi blev jättelada för nu hade vi kommit till Semifinal!
Kl 11 spelade vi kvartsfinalen mot Ceres 1. Tyvärr förlorade vi, men jag tror att våra krafter hade tagit slut efter 4 dagars turnering. Våra tränare sa att vi "förlorade med flaggan i topp".  När jag kom hem var jag utmattad.


En random bild jag hittade på nätet från 2009




Det där var min helg! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0